за нас   |  контакти       bg  |  en

 

 



id = "FBMainForm_1698414" action="/news.html" method = "post" onsubmit = "return false" >
Нова тема  

« Назад 1 от 2 Напред »
 
СВЕТЪТ НА ДЕКОРАЦИЯТА СЕ ПРОМЕНЯ
от Atera on 

СВЕТЪТ НА ДЕКОРАЦИЯТА СЕ ПРОМЕНЯ ОТ ДИГИТАЛНИТЕ  

ЕКО ЛАТЕКСОВИ ТЕХНОЛОГИИ ЗА ПЕЧАТ


Благодарение на дигиталните ЕКО латексови печатни технологии в света на  
интериорната декорация се наблюдава експлозивен растеж от нови възможности.  
Големият формат на печат направи възможно да се отпечатват тапети, плакати, канаваци, стикери и всякакви други
декорации, които разкриват огромен творчески потенциал и активират много проекти, които са в състояние
бързо да осъществят пълна трансформация на интериорната среда.

 

Днес интериорният дизайн може да достигне до всичко и до всеки.
Чрез дигиталните ЕКО латексови печатни технологии можете да персонализирате и индивидуализирате
напълно интериора си, чрез разнообразните възможности за декорация - тапети, картини, графики,
стенни и подови апликации, декоративни тъкани, абажури и мн. др.  

Стенни декорации и фототапети

Картини и постери за декорация


Стикери за стена


ДИГИТАЛНИЯТ ПЕЧАТ И ИЗОБРАЗИТЕЛНОТО ИЗКУСТВО
Чрез дигиталните ЕКО латексови печатни технологии можете да вкарате изобразително изкуствo у дома си
- картини, фотографии графики и мн. др. - разнообразието от медии и възможности наистина е голямо.

Изобразителното изкуство в интериора Ви

Стенни декорации
Fine Art  печат на професионални фотографии


Печат на изобразително изкуство

ЕКО ТАПЕТИ
Благодарение на уникалната HP ЕКО латексова технология днес ние създаваме индивидуални фототапети,
които отговарят на всички изисквания за безопасност - без мирис, без летливи вещества, отпечатани
върху 100% хартия без каквито и да е ПВЦ примеси.
Латексовите мастила елиминират негативното въздействие от печата върху хората и околната среда.




ЕKO тапетите са със сертификат за безопасност 
Комбинацията от латексови мастила и 100%-вата хартия без ПВЦ примеси на HP са единствената
сертифицирана технология за печат на тапети, подходящи за детска среда, здравни заведения,
спални помещения и интериори, където миризмите и вредните летливи вещества от алтернативните солвентни мастила са недопустими.



ЕКО тапетите притежават и сертификат за пожароустойчивост Class A.
Устойчиви са на мухъл и плесен.

ЕКО тапетите са лесни за поставяне
- нямат нужда от използване на тапетно лепило.
Задната част на хартията е покрита със сух лепилен слой, който се активира при намокряне.
Достатъчно е тапетът да се потопи за 15 сек. във вода и е готов за лепене.  




КАКВО ОЩЕ ПРЕДЛАГАМЕ?

 
Печат върху все по-широка гама от медии:
- със и без покритие, винили, хартии, тапети PVC-free, платове, канаваци и мн. др.


По-голям контрол на цветовете във всеки един момент от печата

Сертификати за безопасност
HP тапетите отговарят на редица международни стандарти за производство на тапети:
- стандарт EN233 за миене; стандарт клас B4 за негоримост и т.н.


Сертификати за здраве
HP тапетите са със сертификат за безопасност - комбинацията от латексови мастила
и 100%-вата хартия без ПВЦ примеси на HP са единствената сертифицирана технология за печат на тапети,
подходящи за детска среда, здравни заведения, спални помещения и интериори, където миризмите
и вредните летливи вещества са недопустими.

www.atera.bg


    Permalink

ПЕЧАТЪТ, КОЙТО ВИНАГИ СТЕ ЖЕЛАЛИ - КАЧЕСТВО И БЪРЗИНА ПРИ МАЛКИ ТИРАЖИ
от Atera on 

 


Представяме ви най-новата ни печатаща машина - Konica Minolta bizhub PRO C6000
- високоскоростна цветна цифрова преса, която отвежда качеството на печат на нови висини.  
Качеството на печат е отлично - много голяма яснота и точност на изображенията
с разделителна способност на печат от  1200 x 1200 dpi и 8 битова дълбочина на цвета.
Машината използва усъвършенстваните технологии за управление на цвета на
Konica Minolta, които осигуряват напълно и постоянно възпроизвеждане на тоновете - S.E.A.D. II
технология за генериране на изображението, стохастичен растер, контрол на стабилността и контрол
на плътността на цветовете.
Професионалните възможности за печат поддържат материали с тегло от 70 до 300 g/кв.м.




Печат върху хартии и картони от 70 до 300 g
Максимален формат на медията 330 х 487 мм
Максимален печатаем формат 320 х 470 мм
Печат върху ефектни и текстурирани хартии
Печат върху PVC фолио - бяло, прозрачно, металик
Печат върху самозалепващи хартии

Печат на малки тиражи без оскъпяване:
- каталози
- брошури
- листовки
- етикети
- стикери
- флаери
- уоблери
- визитни картички
- пощенски картички
- баджове
- покани
- папки
- корици
- документи
- календари...

И най-важното - кратки срокове.



СТАБИЛЕН ПЕЧАТ
Максимална точност на цвета, гладки ръбове, фини преливки, по-четливи текстове.
ВПЕЧАТЛЯВАЩА ЦВЕТНОСТ
Максимална плътност на цвета, по-богати и живи цветове, по-ярки и убедителни презентации.
СЕРТИФИКАТИ
Дигиталните преси на Konica Minolta са сред първите, които получават IDEAlliance Digital Press Certification
и покриват всички изисквания за CRACol и G7 за възпроизвеждане на сивия баланс.


    Permalink

ТАПЕТИТЕ ОТНОВО СА НА МОДА
от Atera on 

сертифицирана технология за печат на ИНДИВИДУАЛНИ ЕКО ТАПЕТИ


ЗАЩОТО благодарение на уникалната HP латексова технология днес ние създаваме
фототапети, които отговарят на всички изисквания за безопасност - без мирис, без летливи вещества,
отпечатани върху 100% хартия без каквито и да е ПВЦ примеси.
Латексовите мастила елиминират негативното въздействие от печата върху хората и околната среда.

ЗАЩОТО ЕКО ТАПЕТИТЕ СА СЪС СЕРТИФИКАТ ЗА БЕЗОПАСНОСТ 
- комбинацията от латексови мастила и 100%-вата хартия без ПВЦ примеси са единствената
сертифицирана технология за печат на тапети, подходящи за детска среда, здравни заведения,
спални помещения и интериори, където миризмите и вредните летливи вещества от алтернативните
солвентни мастила са недопустими.
ЕКО тапетите притежават и сертификат за пожароустойчивост Class A.
Устойчиви са на мухъл и плесен.

ЗАЩОТО ЕКО ТАПЕТИТЕ СА ЛЕСНИ ЗА ПОСТАВЯНЕ - залепването на ЕКО тапетите е лесно -
нямат нужда от използване на тапетно лепило. Задната част на хартията е покрита със сух лепилен слой,
който се активира при намокряне. Достатъчно е тапетът да се потопи за 15 сек. във вода и е готов за лепене.

ЗАЩОТО ЕКО ТАПЕТИТЕ СА НЕ САМО КРАСИВИ, ТЕ СА УНИКАЛНИ И
СЪЗДАДЕНИ СПЕЦИАЛНО ЗА ВАС - благодарение на най-новите технологии
днес имаме възможност да създадем тапета, който да е олицетворение на стремежа към уникалното,
екстравагантното, или тапета, който ще създаде атмосферата, която желаете.

www.atera.bg

ЕКО тапетите са подходящи за всякакви помещения - детски стаи, здравни
заведения, спални и навсякъде, където наличието на миризмите и вредните
летливи вещества от алтернативните солвентни мастила са недопустими.
www.atera.bg
ЕКО тапетите се отпечатват с латексови мастила, които са без мирис и летливи
вещества. Иновативните мастила напълно елиминират негативното въздействие
от печата върху хората и околната среда.
www.atera.bg
ЕКО тапетите са отпечатани върху 100% хартия без каквито и да е ПВЦ примеси.
Притежават сертификат за пожароустойчивост Class A.  
Устойчиви са на мухъл и плесен.
www.atera.bg
ЕКО тапетите са лесни за поставяне - нямат нужда от използване на тапетно лепило.
Задната част на хартията е покрита със сух лепилен слой. Тапетът се потапя за
15 сек. във вода и е готов за лепене.
www.atera.bg

    Permalink

ИЗУМЛЕНИЕ И ТРЕПЕТ - Красимира Серафимова
от Atera on 



Идеята за ИЗУМЛЕНИЕ И ТРЕПЕТ дойде при престоя ми в Берлин през март 2013 година. Разработвах концепцията в последните месеци, като първоначално целта ми беше изследване на булимията, но впоследствие се натрупаха символи и емоции, които изригнаха изведнъж и работата  излезе извън рамките на конкретно определение.
Снимката се оказа своеобразен пъзел от чувства, отминали събития и настоящи страхове, преплетени в множество символи - предателство, смърт, физическо ограничение и многопластово въображение.
За мен тази творба беше изследване на предела на собственото ми подсъзнание и желанието ми за свобода. Няма случайност в кадрите. Всеки един е премислян и преживяван многократно. Затова и определям творбата си като излючително искрена. Защото вярвам, че искреността се предава и на зрителя.
Не беше лесен процес.
Имаше моменти на колебание и страх.
В тази снимка съм Аз.
И не съм Аз.
Има ме.
За кратко.
Бях....


ЗА АВТОРА



КРАСИМИРА СЕРАФИМОВА е родена на 18.01.1972 година в София.През 1997 година завършва Архитектура във ВИАС, специалност Обществени сгради. От тогава работи на свободна практика в основаното от нея архитектурно бюро КА 6 и за периода е проектирала множество жилищни, обществени сгради и градоустройствени планове.
Интересът й към фотографията възникна покрай професионалните й ангажименти, а за последните три години е основно занимание. През 2013 година се дипломира в Националната Художествена академия специалност Фотография.
Има няколко съвместни фотографски изложби в София, Варна и Пловдив.
“Мечтата ми като дете беше да стана художник. Мечтата ми сега е да бъда себе си.“ - споделя Красимира.



    Permalink

ЕКОЛОГИЧЕН ШИРОКОФОРМАТЕН ПЕЧАТ
от Atera on 

Представяме ви най-новата ни ЕКО технология за латексов печат на HEWLETT-PACKARD


ЗАЩО ИМЕННО ECO LATEX PRINT НА HEWLETT-PACKARD?

• ПРЕВЪЗХОЖДА СОЛВЕНТНИЯ ПЕЧАТ - в сравнение със солвентния печат, HP Eco Latex Print е глътка свеж въздух;
• МОЖЕ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА НАВСЯКЪДЕ - дава ключово предимство при кампании, които експонират реклами на
  обществени места, където наличието на неприятна миризма е проблем;
• УЛЕСНЯВА ЖИВОТА ВИ - няма никакви затруднения с печата и монтирането. Процесът е екологичен,  безпроблемен,  
  качеството му е по-високо от това, което предлагат екосолвентните мастила.
• МНОГО ГОЛЯМО РАЗНООБРАЗИЕ В ПРИЛОЖЕНИЯТА - за външни и вътрешни реклами с най-високо качество на отпечатъка;
• НАЙ-ГОЛЯМО РАЗНООБРАЗИЕ ОТ МЕДИИ ЗА ФОТОГРАФСКИ ПЕЧАТ - за външни условия без да се налага допълнителна
  защита на изображението.
• ПЕЧАТ, НАСОЧЕН КЪМ ГРИЖА ЗА ХОРАТА И ОКОЛНАТА СРЕДА - без съставки, които да вредят, без миризми, без съдър-
  жание на замърсители на въздуха и дразнещи вещества, което позволява използването им и в болници и детски градини.
• ВИСОКА РЕЗОЛЮЦИЯ НА ПЕЧАТА - до 1440 dpi и богато цветно простраство - над 16 милиона цвята с прецизна детайлност,  
  наситеност и яркост;
• ЕКО ЛАТЕКСОВИТЕ МАСТИЛА ДАВАТ ИЗКЛЮЧИТЕЛНА ИЗДРЪЖЛИВОСТ на приложенията за външна и вътрешна употреба.



    Permalink

МЕТАМОRPHOSIS
от Atera on 

ФОТОГРАФСКА ИЗЛОЖБА НА
АЛБЕРТО СТАЙКОВ



КОНЦЕПЦИЯ НА АВТОРА
От раждането ни до сегашното ни състояние претърпяваме безброй физически и психически промени, които ни правят това, което сме. Всекидневието и различните медии ни затрупват с много информация, която малко или много ни моделира спрямо нейните изисквания като ни прави консуматори, а всеки е това, което консумира.
Всички искаме един по-добър свят, но всички искаме той сам да се промени, а това не е възможно. За да се промени светът, трябва да започнем промяната от самите нас, променяйки начина ни на мислене, който ще промени начина ни на действие и така - докато постигнем идеалния ни свят. Ежедневието, в което живеем, проблемите, стресът ни отклоняват от правия път. Изложбата „Метаморфозис“ има за цел да ни ситуира отново в него, карайки зрителя да се усамоти и да наблегне върху текстовата част на творбите, затруднявайки го да види нещо, написано чрез техниката на UV мастилото, което се вижда на UV лампи. Зрителят ще се фокусира по-дълбоко върху текста, където директно се задават въпросите: Съществуваме ли, за да живеем? Живеем ли, за да се обичаме? Обичаме ли, за да се учим? Учим ли се на добро? И други.
Въпросите не са случайно зададени и се използват техники от  невролингвистичното програмиране (НЛП), за да могат да въздействат по -дълго време. Дали то ще е достатъчно, за да променим заобикалящата ни действителност? Зависи от желанието и възможностите на всеки един от нас в това общество, но най-важното е, че всичко зависи от самите нас.

Алберто Стайков, 2013

ФОТОГРАФИИТЕ
8+1 фотографии за зрящи,

8+1 фотографии за незрящи,

фенерчета за разчитане на UV текст,

мултимедия

Технология на печат - Digital Pigment Print, HP Vivera System
Медия - HP Premium Photo Paper Satin
Печат - ATERA Design



ЗА АВТОРА


АЛБЕРТО СТАЙКОВ е роден през 1974 година в София. През 1999 г. завършва художествена и приложна фотография в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ със степен бакалавър, а през 2010 г. започва магистратура по фотографско изкуство в НБУ, по която предстои да се дипломира. С този проект Алберто поставя началото на творчеството си, като се фокусира върху способността ни да виждаме, а също така и върху хуманните визуални патологии.
Независимо че преди го е правил неосъзнато, използвайки техники, които да позволяват да се вижда там, където човешките възможности не достигат, сега той директно насочва техниката върху тематиката, по която ще работи в бъдеще. Правил е изложби в Съединените американски щати, Колумбия и България.

    Permalink

ПОСТАВЯНЕ НА ПАСПАРТУ ЧРЕЗ ИЗБОР ОТ БОГАТА ЦВЕТОВА ГАМА И ФИНИ ТЕКСТУРИ.
от Atera on 



ПАСПАРТУТО придава елегантен завършек на фотографиите, откроява ги от заобикалящата ги среда и улеснява поставянето им в рамка.

ПРЕДЛАГАМЕ ви поставяне на паспарту чрез избор от богата цветова гама и фини текстури.

КАТО ДОПЪЛНЕНИЕ към услугата предлагаме подготовка на фотографиите ви за изложба - експонирани в галерия те ще привличат погледите на посетители и ценители.

КАК Е ПРАВИЛНО да се постави фотография в паспарту, какъв да бъде цветът му и други препоръки - прочетете преводната статия на Игорь Ефремов...



КАКВО Е ПАСПАРТУ И ЗАЩО Е НЕОБХОДИМО?

Игорь Ефремов


ПАСПАРТУ е плътен цветен картон (или друг подобен материал), обрамчващ рисунка, картина, фотография или друго произведение на изобразителното изкуство. С други думи, паспарту е полето между физическата рамка и изображението.


ЗАЩО Е НЕОБХОДИМО ПАСПАРТУТО? 
Първо, паспартуто улеснява възприемането на произведението и помага на зрителя да съсредоточи вниманието си върху изображението.

Второ, паспартуто и рамката като цяло защитават произведението от неблагоприятните фактори на заобикалящата среда.

Трето, правилно подбраното паспарту може да акцентира върху едни или други детайли на изображението и по този начин да усили естетическото въздействие върху зрителя.

Четвърто, рамката и паспартуто се явяват елементи на разбирателство както между изображението и повърхността на стената, така и с други, близко разположени обекти.

Пето, паспартуто само по себе си може да бъде предмет на изкуството.

Със сигурност към този списък можем да добавим и още, но в крайна сметка целта на тази статия се състои основно в това да разкрие основни практически въпроси. Затова приключваме с обсъждането на теоретичните въпроси и преминаваме към практическите.


ЗА ВРЕДАТА ОТ СИМЕТРИЯТА

За съжаление, повечето от наличните в продажба паспартута са симетрични. Това означава, че полетата от двете страни на изображението в такива паспартута са еднакви. Това позволява едно и също паспарту да се използва за оформление на изображения както в хоризонтален, така и във вертикален формат. Такъв подход е удобен, но от естетична гледна точка той рядко е оправдан. Често се опитват да оспорват тази теза. Така например Шарън Хаймс (Sharon Himes) пише в своя статия на сайта ArtCafe „Ако изображението е голямо или предназначено за окачване над линията на очите, то понякога долното поле на паспартуто се прави по-широко, което позволява на зрителя, гледайки отдолу нагоре, да не забележи намаляването на размера на долното поле в сравнение със страничните полета. Тъй като подобни ситуации са редки, то обикновено правят паспартуто с еднакви полета от четирите страни“.

С това, че високо окаченото произведение има нужда от допълнително увеличаване на долното поле на паспатруто е трудно да не се съгласим. А това, с което не можем да се съгласим, е, че при окачване на нивото на очите винаги можем да се ограничим с използването на симетрично паспарту.


За да се опитаме да разберем какво се случва, трябва да си припомним добре известния пример с латинската буква S. Погледнете рис. 1.


Рис. 1.



Долната и горната части на лявата буква S ни изглеждат на практика еднакви (съразмерни) и цялата буква като цяло изглежда напълно хармонично. В същото време това не може да се каже за дясната буква S. Тук ясно виждаме, че горната част на буквата е много по-голяма. И най-изненадващото е, че това е една и съща буква! Вторият вариант е получен чрез завъртане на буквата на 180°.

Зрителното (визуалното) възприятие на човек е устроено, така че за хармонично възприемане на обекта по вертикал неговата долна част трябва да има малко по-голяма зрителна (визуална) тежест. Тази "тайна" е отдавна известна на всички, които по един или друг начин са свързани с печатния процес. Именно заради това на практика буквата S във всички стандартни шрифтове е асиметрична - нейната долна част с малко превишава по размер горната.


Тази "тайна", разбира се, я знаят и всички производители на рамки. В англоезичната литература това се нарича „bottom weighting effect“ (ефект на утежняване в долната част). Следователно, единствената причина за широкото разпространение на симетрични паспартута се крие в тяхната комерсиална целесъобразност.


В интерес на истината трябва да отбележим, че в отделни случаи и симетричните паспартута изглеждат добре. Това се случва най-вече когато функцията на увеличена зрителна тежест в долната част изпълнява самото изображение. Симетричните паспартута са подходящи и в случаите, когато става въпрос не толкова за художествени произведения, колкото до познавателни или научни илюстрации. Но въпреки това в повечето случаи долното поле на паспартуто трябва да бъде увеличавано.


Рис. 2.



Обърнете внимание на рис. 2. В горната й част са дадени примери за симетрично разположение на изображението в рамката (вариант А). Вариант В се различава от вариант А с увеличено долно поле. По мое мнение дори и в тези малки по размер илюстрации може да се види, че вариант В изглежда като цяло по-хармоничен.

Понякога е достатъчно дори само малко да увеличим долното поле и възприемането на изображението се подобрява значително.


КАК ПРАВИЛНО ДА ПОСТАВИМ ИЗОБРАЖЕНИЕТО В РАМКА?

Във всички случаи, когато става дума за визуалните възприятия на човека, категорични правила не биха могли да бъдат формулирани. Всичко, което ще бъде написано по-долу, не е нищо повече от препоръки. Понякога те бързо ще доведат до успех. Понякога ще имат нужда от значителни корекции. Добре би било е да се отнасяме към тях като към добра отправна точка. Също така не трябва да забравяме, че в тази статия става въпрос изключително за единични паспартута, обрамчващи едно изображение в рамка.


Преди всичко трябва да отговорим на въпроса: какъв размер трябва да бъде паспартуто? Нулеви полета се използват обикновено при рамкирането на картини. Когато става дума за графични произведения (включително и за фотографии), трябва да отбележим, че малките полета практически не изпълняват никакви функции. Чисто и просто те зрително се сливат с физическата рамка. Много широките полета пък в много случаи са също така неподходящи, тъй като прекалено голямото паспарту може да отвлече вниманието от самото изображение.


Ширината на страничното поле обикновено е в диапазона на 1/3 до 1/2 от тясната страна на изображението. Лявото поле трябва да бъде равно на дясното. Горното поле често се прави със същия размер като страничните полета. Долното поле заради споменатите по-горе причини се прави малко по-голямо.

Често може да се срещнат следните препоръки: при вертикални изображения горното поле може да бъде по-голямо от страничните. При хоризонтални изображения обратно - страничните полета трябва да бъдат по-широки от горното поле. И само в случаите на квадратно изображение трябва да внимаваме за еднаквост между горното и страничните полета. На практика обаче именно тези правила се нарушават най-често, затова и към тях трябва да се отнасяме най-критично.


Понякога все пак е възможно страничните полета да са доста широки. Такава ситуация например може да възникне, ако изображението само по себе си не е балансирано. Подобни примери могат да бъдат дадени и с гравюри (или и изображения, подобни на гравюри като техника на изпълнение). Увеличаване на полето се налага и при „плътни“ изображения. В тези случаи обектите в изображението плътно запълват картината и сякаш натискат отвътре границите й.

При вертикални фотографии със съотношение на страните А/Б = 2/3 добра работа върши следната формула: странични полета = А/3; горно поле = Б/5; долно поле = Б/3. Тези съотношения позволяват не само да се определи размерът на паспартуто, но също така и мястото на изображението.


Ако въз основа на тези или други съображения вече сте избрали размера на паспартуто, но още не сте определили мястото на изображението, като добра отправна точка могат да бъдат използвани препоръките от книгата на В. П. Микулин „25 уроков фотографии“ (http://www.klax.tula.ru/~vendi/mik15.html). Според тази книга изображението трябва да се намира в оптическия център на рамката. Намирането на оптическия център на рамката може да бъде направено с помощта на прости геометрични измервания (рис. 3).


Рис. 3.



В общи линии графиките са разбираеми и без допълнителни разяснения. На левия чертеж със син пунктир дясното и долното поле се дели наполовина. В намерената по този начин точка А трябва да бъде поставен долният десен ъгъл на изображението.


НЯКОЛКО ДУМИ ЗА ЦВЕТА НА ПАСПАРТУТО

Когато става въпрос за чернобели изображения, най-често има смисъл да се избира паспарту с някакъв оттенък на сивото (от бяло до черно).


Рис. 4.



Белият цвят визуално увеличава изображението, докато черният го смалява (рис. 4). На бял фон сякаш изображението изпъква на преден план. Черното паспарту се явява като прозорец, през което сякаш гледаме това, което се намира зад плоскостта на картината. Сивият цвят изпълнява междинна функция. По отношение на изображението той е максимално неутрален.

Всеки цвят има своите недостатъци. Например, белият цвят на паспартуто може излишно да отклонява вниманието на зрителя от самото изображение, а черният цвят е способен да повлияе на правилното възприемане на тоналността на изображението.

Сивият цвят също не е идеален. "Сивите подложки изглеждат добре със съответните изображения, но трябва да внимаваме този тон да не подтиска сюжета и по този начин да изглежда монотонен и скучен" - пише Дж. Уейд в книгата си "Техника на пейзажната фотография". В допълнение, поддържайки неутралност по отношение на изображението, сивият цвят може да бъде в дисонанс както с близко разположени обекти, така и с интериора като цяло.


Трябва да знаем, че от интериора по принцип зависи много. Едва ли има смисъл да окачваме на стена една до друга две творби със съществено различаващи се рамки.


Окачването и оформлението на творбите изисква творчески подход. Еднозначни решения тук не може да има. Във всеки случай, окончателното решение винаги до голяма степен се определя от вкуса и разбиранията на автора, дизайнера или организаторите на изложби.


Често се среща препоръката да се избира вместо бял цвят такъв цвят, който да е малко по-тъмен от най-светлите части на изображението. Или, съответно, вместо черен цвят да се използва такъв цвят, който да е малко по-светъл от най-тъмните сенки. Този съвет не е лош, но на практика да се възползваме от него никак не е лесно.

За цветни изображения може да се използват паспартута както в чернобялата гама (рис. 5), така и цветни (рис. 6).


Рис. 5.



При използването на цветни паспартута е подходящо да се придържаме към спокойни, приглушени тонове. Ярките плакатни цветове са подходящи единствено при решаването на специфични задачи за оформление.


Рис. 6.


Цветът на паспартуто най-често се избира в тон с някой от елементите на изображението. При рис. 6 това съответно са цветът на зеленината, цветът на небето и цветът на камъните на архитектурата. Чрез цветното паспарту могат да се подчертаят (или обратното, да се приглушат) някои детайли на изображението.


НЯКОЛКО ПОСЛЕДНИ ПРЕПОРЪКИ

В началото на статията се споменава, че рамката и паспартуто служат и за защита на изображението от неблагоприятните въздействия на околната среда. В тази връзка е важно да се разбере, че рамката като цяло и отделните й елементи трябва да отговарят на определени изисквания. Спазването на няколко прости правила ще позволи в продължение на много години да се гарантира съхранението на изображението.


1. Наред с другите неща паспартуто трябва да предотврати контакта на изображението със стъклото на рамката. Това е особено важно за изображения, чиято емулсия може да се прилепи към стъклото. Поради тази причина, когато се монтират „под стъкло“, такива изображения не трябва да бъдат поставяни върху паспартуто. Вместо това трябва да се използват рамки тип кутия. Евтини рамки със стъкло без  паспарту трябва да се използват само за оформление на работи, които нямат висока художествена стойност.

2. Монтирането на изображенията в рамките трябва да става по неразрушаващ ги начин. Можете да използвате както професионални, така и собственоръчно направени хартиени ъгли.

3. Материалите, от които са съставени елементите на рамката, трябва да бъдат химически неутрални (с рН неутрален фактор). Това е особено важно за онези елементи на рамката, които са в пряк контакт с фотографията.


Повече информация относно запазването на изображенията може да бъде намерена в публикации на сайта на Американския институт за опазване на произведенията на изкуството и историческите ценности (AIC - www.conservation-us.org ).


Цената на качественото оформление на творбата може да бъде доста висока. В случаите на любителски фотографии разходите за оформление могат значително да надхвърлят разходите за създаването на самата фотография (Разбира се, това се отнася само за онези разходи, които могат да имат парично изражение). Въпреки това, никакво екстравагантно оформление няма да може да изглади несъвършенствата на самата творба. Когато оформяте етюди и скици, не трябва да се използват скъпи и стилни рамки с орнаменти. В такива случай безупречността на оформлението само ще подчертае недостатъците на самото произведение.


ИЗВОДИ

Готовите паспартута и рамки, предлагащи се в търговската мрежа, рядко помагат за хармоничното и стилно оформление на произведенията на изобразителното изкуство. Класическите решения трябва да се предпочитат пред индивидуалния подход. Моля, съобразявайте се с:

- Законите за възприятието;

- Характеристиките на самото произведение;

- Особеностите на интериора, в който ще се намира изображението.


***

Невъзможно е да бъде изчерпана темата в рамките на малка статия. Съществуват много други аспекти, касаещи оформлението на изображения, а също така проектирането на рамки и паспартута. За повече информация читателят следва да се обърне към други източници.


Статията се публикува с любезното съгласие на Игорь Ефремов - www.hobbymaker.narod.ru


© Всички права запазени!

Използването на материали от този сайт за търговски или нетърговски цели, може да става само с писмено разрешение, освен ако изрично не е посочено друго.


    Permalink

ПРОМОЦИЯ НА МЕСЕЦА - ПЛОТИРАНЕ НА ЧЕРТЕЖИ ЦВЕТНО НА ЦЕНАТА НА ЧЕРНОБЯЛО
от Atera on 


На всички, които се занимават с проектиране, конструиране и дизайн, предлагаме
ВИСОКОКАЧЕСТВЕН ЦВЕТЕН И МОНОХРОМЕН ПЕЧАТ НА ГРАФИКИ И ЧЕРТЕЖИ
Ширина на печата - до 150 см
Дължина на печата - до 90 метра
UV и водоустойчиви мастила - чертежите ви ще имат дълъг живот, 
ще бъдат надежден архив и няма да избледняват още докато работите с тях...



ВИСОКО КАЧЕСТВО НА ПЕЧАТА

След последните си технологични обновявания в АТЕРА Дизайн разширихме спектъра си от печатни услуги и вече можем да сме полезни и на архитектурните и проектантски бюра, картографските студия, инженерите, строителните компании и др., като предлагаме висококачествено пълноцветно и чернобяло отпечатване на различни видове графики и чертежи.
Плотерът HP DesignJet Z6100 позволява възпроизвеждането на графики с най-високо качество, наситени тонове и плавни преливки в
широка цветова гама.


ДЪЛГОТРАЙНОСТ НА ПЕЧАТА
Едно от най-големите ни предимства при печат на чертежи са мастилата HP VIVERA - пигментни, UV стабилизирани (устойчиви на слънце) и водоустойчиви.

Tака чертежите ви ще имат дълъг живот, ще бъдат дълги години ваш надежден архив и няма да избледняват още докато работите с тях, както при повечето цветни чертежи, които сте ползвали досега...


ГОЛЕМИ РАЗМЕРИ НА ПЕЧАТА И РАЗНООБРАЗИЕ ОТ МЕДИИ

Плотерът може да печата графики с широчина до 1,5 м и дължина до 90 метра и е отлично решение за работата на  архитекти, инженери,
дизайнери, картографи, строители...
Медиите, върху които можем да печатаме, са хартия, паус, синтетика, полипропилен, беклит, плат, винил и мн. др.



ПРЕДИМСТВАТА, КОИТО ДАВАМЕ
Бързина на печата - до 92 кв.м/час
Прецизност на печата - до 2 400 dpi
Лесно и бързо подаване на поръчките - комуникация и изпращане на файловете по имейл


ДОВЪРШИТЕЛНИ ПРОЦЕСИ

Разполагаме с отлично оборудвано студио за довършителна работа и вашите графики и чертежи могат да бъдат както ламинирани,

така и каширани върху твърда основа - за експонация върху стени, презентационни табла, рамкиране или други приложения.



    Permalink

ЪГЛОВИ ПРОСТРАНСТВА - изложба на Ивайло Стоянов
от Atera on 

ЪГЛОВИ ПРОСТРАНСТВА
изложба на Ивайло Стоянов
концептуална фотография, лимитиран тираж
Куратор: Надежда Джакова, Национална художествена галерия
Life Music - Иван Костолов, китара

Галерия - ATERA Print & Gallery
София, бул. България 60 В
Откриване - 05 декември 2012 г. (сряда), 19:00 ч.
www.atera.bg









 

 Ивайло Стоянов завършва в Академията за визуални изкуства към Йоханес Гутенберг университет, град Майнц - Германия, специалност концептуална фотография през 2007 г. Макар и много млад той вече има много самостоятелни и групови изложби в галерии, музеи и участия в салони на фотографското изкуство в Европа. Ивайло Стоянов е познат автор на българската и европейска фотографска сцена. Голяма част от фотографиите му са притежание на колекционери на фотография. От 2010 той е преподавател в Нов български университет по концептуална фотография в магистърската програма „Фотографско изкуство”.

    Permalink

Изложба ХОРИЗОНТИ
от Atera on 

 

Изложба ХОРИЗОНТИ
Асамблаж, пластика

Автор - Иво Великов
Откриване - 15 ноември 2012 г. (четвъртък), 18:30 ч.







 

Иво Великов завършва скулптура във Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“. Освен със скулптура и живопис, се занимава и с интериорен дизайн. Сред любимите му материали е дървото - заради неговата пластичност и способност да преминава през времето.

„Идеята за тези творби от дърво се роди на обектите, където работех по интериора. Старите мебели стояха разглобени по ъглите, чакащи да се отправят към боклука. А в плоскостите, рамките и дъските виждах толкова истории - времето и хората бяха оставили своя отпечатък, сякаш всеки предмет бе придобил уникалност и житейски опит. Реших да събирам тези никому непотребни материали, да ги претворя, да им дам нов живот, но и да ги оставя да говорят с цветовете от своето минало.

Художникът в тези картини е времето.  Аз съм само конструкторът.“ - казва авторът.

Изложбата „Хоризонти” включва картини и пластики, направени от отпадъчни материали без допълнителна обработка. С тях Иво Великов  показва, че всеки край може да бъде едно ново начало. Начало, което разкрива нови хоризонти, нови възможности.


                       

 

Изложба - ХОРИЗОНТИ
Автор – Иво Великов

Галерия – ATERA Print & Gallery, София, бул. България 60 В
Времетраене - 15 ноември - 3 декември, 2012 г.
www.atera.bg

    Permalink

« Назад 1 от 2 Напред »